Brysselin kone 28.3.2018 - Finlandssvenskt fiberforum
Bredbandsgruppen  
Forum RSS feed    Forum - Svara - Statistik - Registrering - Sök -

Finlandssvenskt fiberforum / Bredband ute i världen / Brysselin kone 28.3.2018
Författare Meddelande
pdonner
Medlem
# Skrivet: 28 Mar 2018 11:34 - Editerad av: pdonner
Svara 

Lyssnar ganska mycket på radio. Det är aningen pålitligare än de bedrövliga TV-programmen och Yles okunniga journalister.

Brysselin kone är ett av de mest informativa programmen, som ofta ger inblick i EU-maskineriet (precis det man kan vänta sig av ett program med den rubriken). Redaktören Maija Eloheimo brukar läsa sig ordentligt in i programinslagens ämnen. Hon lyssnar på de sakkunniga och bygger sina frågor på basen av det hon hör (istället för att enbart sitta med den fåniga frågelistan eller att avbryta respondenten på basen av det som producenten ropar i hörluren).

Många av er är väl insatta i datasäkerhetsfrågor, men jag har lärt mig den tuffa vägen hur viktiga de är just nu. Googles sökmaskin är säkert nyttig, men man behöver inte acceptera allt bolaget håller på med.

När Google-tjänsterna inte fungerar, så är man ju tvunggen att analysera vad det kan bero på. Börja med att kolla t.ex. det experimentella QUIC-protokollet, sökmaskinens geografiska informationsfiskeri, så upptäcker ni snart vad bolaget håller på med.

Utan att ha tid att gå in på de detaljerna, så vill jag hänvisa till ett material som kan vara till nytta för många av oss på detta forum.

Hur sammanhangena ser ut på EU och global nivå kan man lära sig i Maija Eloheimos intervju med Petteri Järvinen. Det går att lyssna till radioprogrammet genom en länk på Arena-tjänsten.

pdonner
Medlem
# Skrivet: 10 Apr 2018 07:27 - Editerad av: pdonner
Svara 

Här är en direkt länk till programmet.

Ditt svar
Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  URL Link     :) ;) :-p :-( :up: :down: :talk: :confused :cool: :sealed: :noway: ... Använd inte smilies

Kill your darlings

» Namn  » Lösenord 
Only registered users can post here. Enter your login/password correctly before posting a message, or register first.