Kommunikationsministeriets viktiga enkät - Finlandssvenskt fiberforum
Bredbandsgruppen  
Forum RSS feed    Forum - Svara - Statistik - Registrering - Sök -

Finlandssvenskt fiberforum / Bredband i Finland / Kommunikationsministeriets viktiga enkät
Författare Meddelande
pdonner
Medlem
# Skrivet: 7 Okt 2015 10:30 - Editerad av: pdonner
Svara 

Minister Anne Berner tycks vara ute i ett viktigt ärende. Det verkar som om hon skulle vilja minska på byråkratin kring bredbandsutvecklingen. Jag fick denna skrivelse av vår financiär:

Bästa mottagare!

I vilken riktning borde regleringen inom kommunikationsförvaltningen utvecklas?
Kan vi förenkla tillståndsprocesserna? Hur får vi ut det mesta och det bästa av digitaliseringen?
Ska vi avreglera eller inventera, gallra och sortera?
Vi vill göra din vardag smidigare. Vi vill också underlätta företagens verksamhet och deras möjlighet till innovationer.
Nu behöver vi dina åsikter om hur vi kan nå dessa mål.
Delta i vår förfrågning och dela med oss dina synpunkter så fort som möjligt:

https://www.strategysignals.com/37933-30927-106@ko mm15s&ivntsx

Den insamlade informationen använder vi som underlag för normavvecklingen vid kommunikationsministeriet.
Du får gärna skicka vidare detta meddelande och länken till förfrågningen.

Tack för idéer!

Med vänlig hälsning

Anne Berner
Kommunikationsminister

Nu gäller det att komma med goda idéer och synpunkter. Jag hoppas innerligt att skribenterna på dett forum deltar i enkäten med skarpa inlägg.

Gunnulf
Medlem
# Skrivet: 27 Okt 2015 13:08
Svara 

Det här var viktigt och välkommet! Jag har svarat och kommit med två mindre förslag och ämnar fundera på fler. Men jag blir lika förbannad varje gång jag låter mig förledas att svara på en gallup som

• Inte låter mig gå tillbaka och ändra mina tidigare svar i ljuset av en senare fråga
• Inte låter mig spara mina halvfärdiga svar, fundera på dem, och sedan återkomma och fortsätta där jag tog paus.
• förutsätter att internetförbindelsen fungerar oavbrutet i mer än tio minuter.

Ditt svar
Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  URL Link     :) ;) :-p :-( :up: :down: :talk: :confused :cool: :sealed: :noway: ... Använd inte smilies

Kill your darlings

» Namn  » Lösenord 
Only registered users can post here. Enter your login/password correctly before posting a message, or register first.