Status på fiber i Vansbro/Borlänge - Finlandssvenskt fiberforum
Bredbandsgruppen  
Forum RSS feed    Forum - Svara - Statistik - Registrering - Sök -

Finlandssvenskt fiberforum / Allmänt om bredband / Status på fiber i Vansbro/Borlänge
Författare Meddelande
glarsson
Medlem
# Skrivet: 3 Mar 2015 18:20
Svara 

Hej!

Jag är mycket intresserad av att få höra hur fibersituationen ser ut i Vansbro/Borlänge.
Min familj och jag driver ett hotell och kraven på internetuppkoppling ser idag helt annorlunda ut än vad det gjorde för 6-7 år sedan när vi blev tillförfrågade om vi ville ha fiber - Vad är fiber och vad ska det vara bra för? Finns det i gröten?

I vilket fall så har vi ändrat oss och skulle uppskatta om någon sitter på lite info hur fibersituationen ser ut i Vansbro och runtområden!

Mvh,
Gunde
Vansbro Hotell

Nisse
Medlem
# Skrivet: 4 Mar 2015 01:13
Svara 

Du kan kolla med Vansbro kommun. På kommunens nätsida finns en artikel om "Brdband i Vansbro kommun" och målsättningen är åtminstone högt ställd. Där finns också kontaktuppgifter tkommunens bredbandskoordinator.

Vi har ett hus nära Arboga men det är ganska långt därifrån. Man kan också gå till operatörernas sidor och skriva in sin adress så får man uppgifter om vad de kan erbjuda.

Jag läste en artikel på dt.se om bredband i Vansbro. Kommunen vill ha fiber åt alla men intresset har inte varit så stort. Det är ett misstag eftersom det trådlösa nätet snart blir överbelastat och priserna chockhöjdes redan i fjol (och trafikkvoterna drogs ned radikalt).

Ditt svar
Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  URL Link     :) ;) :-p :-( :up: :down: :talk: :confused :cool: :sealed: :noway: ... Använd inte smilies

Kill your darlings

» Namn  » Lösenord 
Only registered users can post here. Enter your login/password correctly before posting a message, or register first.